Here and now…

This entry was posted in Nature and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Here and now…

  1. Nora says:

    Visst är det konstigt med detta blidväder mitt i permafrosten…
    Översta bilden är helt magisk. Vad har du för objektiv på närbilderna?

    Like

    • iltana says:

      Jag måste göra dig besviken… Alla bilder på min blogg är tagna med en vanlig kompaktkamera som har några år på nacken (Nikon coolpix). Makrofunktionen används flitigt.
      Nu har jag troligtvis förlorat dig ,och flera andra, som besökare. Skulle vilja ha fel angående detta…

      Like

      • Molle says:

        Du tar ju jätte bra bilder så du behöver inte ha ett macro objektiv eller jätte tele
        Så jag kommer tillbaka och tittar in då och då

        Like

      • Nora says:

        Du kunde inte ha mer fel! 🙂
        Herregud, en sån kamera vill jag ha. Jag slänger ut min D90… Och makrofunktion säger du? Jag drömmer om makro…
        Det är verkligen inte kameran det hänger på utan om fotografen har “ögat”. Och det har du i stort mått. Hade du inte bott så långt bort skulle jag frågat om du vill gå på fotopromenad med mig. Nu får jag nöja mig med att följa dig här i stället. Och det är sannerligen inte dåligt det. Du har en av de finaste och mest intressanta fotobloggar jag sett.

        Like

  2. Jättefina bilder. Gillar speciellt den i mitten. Du har bra bildseende så kameran spelar inte så stor roll. Jag kommer fortsätta följa din blogg “trots” din kamera 😉

    Like

  3. Maria says:

    Helt underbara bilder! Gillar dom allihop!
    Vet du, man kan ta jättefina bilder med en liten Nikon Coolpix. Jag har också en sådan, som jag har med mig och fotar med ibland då jag inte orkar släpa med mig den stora Nikon och alla objektiv osv.
    Så fortsätt du som du gör, det är inte kameran som gör bilderna, det är den som står bakom den.
    Kramisar Maria

    Like

  4. Vilka fantastiska bilder du tar, iltana!! Tack för att du kommenterade min blogg, tack vare det hittade jag denna skatt.
    Kram.

    Like

  5. I used to have a Nikon Coolpix, great with macro shots. You’ll need to spend a lot of cash to get this good quality with an SLR. Love the feel of these photos, almost like liquid metal.

    Like

Leave a Reply

